Veruit de meeste mensen vinden dat de thuisbatterij gewoon verder ontwikkeld worden. En het feit dat de elektrische auto onbetaalbaar is voor veel mensen zal ook zeker een aandeel hebben in het feit dat er nog altijd bijna acht miljoen benzineauto’s zijn en bijna twee miljoen dieselauto’s.

In vergelijking met de ruim achthonderdduizend elektrische auto’s is het duidelijk dat de bezine- en dieselauto’s nog lang niet uit het straatbeeld zijn verdwenen.

Zolang de gemiddelde aanschafprijs van een benzine auto tussen de 35.000 en 36.000 euro ligt en die van elektrische auto’s rond de 51.000 zal daar ook een belangrijk struikelblok liggen.

Toch zijn er toch nog 22,5 procent van de stemmers die aangeven dat het voor hun doorslaggevend zou zijn om toch een elektrische auto aan te schaffen als ze deze als thuisbatterij gebruikt kan worden.
Het is natuurlijk wel twee vliegen in één klap. En op zich zijn een paar mooie auto’s in de wijk ook best een aardig aanzicht. Hoewel over de nieuwe Tesla natuurlijk valt te twisten.

Ruim veertien procent heeft inmiddels een elektrische auto. Of deze geschikt zijn als thuisbatterij is hierin niet uitgevraagd.

Wel stemt het hoopvol dat het erop lijkt dat mensen wel open staan voor verandering, maar ergens toch ook terughoudend zijn voor nieuwe ontwikkelingen. Geld speelt een rol, maar het lijkt er vooral op dat mensen eerst de kinderziektes eruit willen hebben. En ergens is dat ook wel logisch.

Meer over de vraag van de maand

  • Jouw feedback
  • 0   0

Geef een reactie