Subsidie emissieloze bedrijfsauto's

De Subsidie Emissieloze Bedrijfsauto’s was een subsidieregeling voor bedrijven en ondernemers die emissieloze bedrijfsauto’s wilden kopen of leasen en op die manier hun wagenpark wilden verduurzamen. Deze subsidie kon in combinatie met de MIA/Vamil worden gebruikt. De SEBA-subsidie stopt definitief vanaf 2025.

Subsidie voor emissieloze bedrijfsauto’s

Deze subsidie voor emissieloze bedrijfsauto’s was alleen voor ondernemers en bedrijven die nieuwe elektrische- of waterstof bedrijfsauto’s wilden kopen of leasen. Je kwam in aanmerking voor de subsidie op de aanschaf of lease van bedrijfsauto’s als je aan de volgende voorwaarden voldeed:

Nieuwe bedrijfsauto’s

Koop: Na aanvraag

Tenaamstelling: Na aanvraag

Auto classificatie: N1/N2

Gewicht: Max. 4.250 kg

Nieuwprijs: Min. € 20.000,- excl. btw

Actieradius N1: Min. 100 km

Actieradius N2: Geen grens

Aantal voertuigen: Max. 400 p.j.

Automerken: Zie autolijst

Autolijst SEBA

Bedrijfsauto’s leasen

Koop: Na aanvraag

Tenaamstelling: Na aanvraag

Auto classificatie: N1/N2

Gewicht: Max. 4.250 kg

Nieuwprijs: Min. € 20.000,- excl. btw

Actieradius N1: Min. 100 km

Actieradius N2: Geen grens

Aantal voertuigen: Max. 400 p.j.

Automerken: Zie autolijst

Autolijst SEBA

Beschikbaar budget en subsidiebedragen

Het beschikbare budget voor 2024 was € 60 miljoen. De subsidie voor grote ondernemingen was 7% van de catalogusprijs, voor middelgrote ondernemingen 10% en voor kleine ondernemingen en non-profitinstellingen 12%. Je kreeg maximaal € 5.000,- per bedrijfsauto.

SEBA-subsidie aanvragen

De SEBA-subsidie stopt vanaf 2025. Subsidie aanvragen kon vanaf 23 april 2024 tot en met 31 december 2024. Je kon de SEBA subsidie combineren met de Milieu Investeringsaftrek (MIA/Vamil).

SEBA subsidie aanvragen
MIA/Vamil

Subsidie voor de elektrische auto verdwijnt

De Subsidie voor Elektrische Particuliere Personenauto’s (SEPP) komt niet meer terug. In 2024 konden consumenten die een nieuwe elektrische auto of een tweedehands elektrische auto kochten nog een subsidie voor de elektrische auto aanvragen, maar de populaire subsidieregeling verdwijnt in 2025 definitief. Geen subsidie voor de elektrische auto Het kabinet wilde de subsidie voor de [...]

Elektrisch rijden duurder dan rijden op benzine

Elektrisch rijden is niet langer voordeliger dan rijden in een benzineauto. Dit komt door de hoge afschrijving en de motorrijtuigenbelasting. Vanaf 2025 betalen ook elektrische auto’s deze belasting. Kostenverschil tussen elektrisch en benzine Uit de nieuwste Elektrisch Rijden Monitor van de ANWB blijkt dat het kostenverschil aanzienlijk is. Een kilometer in een elektrische auto kost [...]

  • Jouw feedback
  • 0   0